úterý 3. května 2016

Zkurvená práce

Tak krysáci zničeni. Byla to vpravdě zkurvená práce. Ty, kteří nezemřeli úlekem nebo přede mnou neutekli, jsem bohužel přizabil nájezdem těžkého paleťáku (holýma rukama jsem se zdráhal starou paletu s promočenými a rozkousanými hajzlpapíry zvednout) a musel jsem je i s jejich třepajícíma se nožičkama dobít hrablem na sníh.

První měsíc po nástupu do řetězce jsem byl optimistou, usmívat se usmívat se usmívat se. Od dalšího jsem už radši jen zachovával mlčení náčelníka Bromdena, což se nevyhnutelně projevilo nutkavým škubáním některých mých obličejových svalů. Včera však nějaká starostlivá duše (Eva?) upozornila šéfa na mou dlouhodobě klesající pracovní morálku přímo úměrně k vzrůstající úrovni šikany ze strany zástupce Rittnera. Šéf si mě zavolal, řka:

"Bude vám končit zkušebka a tak si říkám, co pak. Procento pravděpodobnosti vašeho odchodu je vysoké vzhledem k tomu jak se k vám chová pan Rittner. Kdybych to věděl, tak bych to řešil. Nejste ničí otrok a nenechte si srát na hlavu."

V duchu jsem usoudil, že argumentovat v tu chvíli Jungem by nebylo úplně produktivní a šéf pokračoval:
"Nicméně pan Rittner je tu zítra naposled a co se mne týče, je to zmrdaný zmrd."

Následoval výčet poměrně sofistikovaných jmen, kterými mne pan zástupce pojmenovával v mé nepřítomnosti i v mé přítomnosti. Užasl jsem. Proč by tohle někdo dělal? Skopová hlava? Já? I zadarmo jsem drahý? Pak se ke mně přitočí Eva a prohodí: "Oni tě v tom nechávají." "Kdo?" ptám se. "První skladník a Rittner." Následně jsem chytil stíhu a zdálo se mi, že každý blbě čumí. I Anička z lahůdek. A to se pak doprdele moc blbě maká.

Tahle filmová fotka náčelníka Bromdena má spoustu významů. Třeba ten, že jste někdo úplně jiný. Že nikdy nikoho úplně nepoznáte. Že, když budete chtít, nikdo nepozná vás. Že svět je komedie. Když zrovna není k pláči. Atakdál. Tak si radši hledám novou práci.
Chief Bromden 

Žádné komentáře: